Noutati in aeronautica

Zdrobeala Petru este inginer-sef coordonator responsabil de gradul I peste compartimentele reunite ale Guvernului privind siguranta aviatiei in Romania. Plecand de la numarul mare de dezastre teoretice si potentiale prin care ar fi trecut Romania daca ar fi avut flota aeriana, Zdrobeala Petru a intocmit un plan stralucitor, numit „Planul sigur pentru regularea aviatiei din Romania”. Planul are tactici si strategii futuriste, bazate pe inovatii, inventii si chiar proiecte SF preluate din benzile desenate pentru adulti din SUA. Prezentam in premiera cateva puncte esentiale ale acestui plan:

1. Pilonii cutit. Acest proiect a plecat de la ideea ca rezervoarele aeronavelor se afla in aripi. Se construieste o pista de aterizare de siguranta, mult mai ingusta decat pista standard. De-o parte si de alta a pistei de aterizare de siguranta se construiesc doi piloni din beton, fiecare cu o fundatie de 60 de metri. Pe partea frontala a acestora se monteaza doua lame verticale din vanadiu care pot taia orice pe lumea asta. In momentul cand o aeronava cu probleme aterizeaza fortat pe pista de siguranta, fuselajul avionului trece printre piloni iar aripile sunt taiate de cele doua lame de vanadiu montate pe pilonii cutit. Astfel rezervoarele sunt detasate de avion si probabilitatea ca pasagerii sa sufere suplimentar scade dramatic.

2. Parasuta-fagure. Dintr-o statistica indelungata s-a constatat ca o singura parasuta e insuficienta spre inutila in cazul unei caderi de la 10000 de metri. Parasuta-fagure contine sapte parasute care se deschid simultan, fara sa se incurce una pe alta. In coada fuselajului sunt depozitati fagurii metalici care contin parasutele. Fiecare fagure cantareste 1400 de kg si are rulate in cele sapte spatii circulare libere, sapte parasute-cupola. Pentru un traseu controlat pana la pamant, fiecare parasuta-fagure are atasata o greutate de doua tone care face caderea liniara. In caz de urgenta, in avionul avariat care zboara inca la 11000 de metri, pasagerul care urmeaza sa fie salvat se leaga strans de greutatea de doua tone si este lasat sa cada prin trapa din podea.

3. Catapulta cu ghinturi. Pilotii de vanatoare sunt scumpi si rari. Pentru pastrarea unui numar optim de piloti orice efort este salutar. Astfel avioanele militare ale Romaniei vor fi utilate cu o teava ghintuita cu un diametru de 1 metru, montata perpendicular deasupra cabinei de pilotaj. In caz de urgenta, im momentul cand pilotul se catapulteaza, teava ghintuita va imprima o miscare specifica de rotatie pilotului. Primul avantaj: pilotul se va departa mai repede de avionul scapat de sub control si nu se va mai agata cu pantalonii de varful aripii. Al doilea avantaj: pilotul va intra instantaneu intr-o stare de amnezie totala, iar la aterizare va fi apt imediat pentru urmatoarea misiune.

4. GPS-ul vesel. Pe avioanele comerciale ale Romaniei va fi instalat in paralel, fara stirea pilotilor, un GPS care va functiona in oglinda fata de GPS-ul original. Unul va fi urmarit de pilot, altul de co-pilot. Prin difuzoarele avionului se vor comunica continuu pasagerilor directiile aratate de GPS-uri. Pasagerii vor vota care din ele sa fie luat in seama, iar pilotul si co-pilotul vor incerca sa isi impuna unul celuilalt decizia pasagerilor. Astfel, va fi lasat la latitudinea celui mai puternic sa ia decizia directiei de deplasare. In plus pasagerii vor juca astfel un frumos joc de societate care va face calatoria mai usoara.

5. Serviciul „Multi-bagaj”. De obicei orice roman vrea sa care cu el cel putin triplul greutatii admise. Aviatia de Romania va introduce in premiera avioanele-trailer. Astfel, in cabina pasagerilor vor avea loc doar patru pasageri, toti alegand serviciul „Multi-bagaj”. Pe celelalte scaune vor fi instalatii speciale cu roti duble de trailer. La aterizare, aceste instalatii vor impinge simultan rotile in jos, pentru un impact atenuat cu solul. Avionul va arata ca un trailer cu 180 de roti.

 

 

Reclame

Etichete: ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: