Viori, viode si prigorii

Pe cheiul numarul 14 din portul Constanta a acostat petrolierul VENTUZA din Insulele Barbados, plin cu petrol. La coborarea de pe vas, capitanul a declarat in vama ca de fapt el cara cherestea de rasinoase. Explicatia lui a fost simpla: petrolierul a fost sechestrat de pirati care l-au incarcat cu cherestea si l-au trimis spre portul Beirut. Pe drum, GPS-ul vasului s-a stricat si VENTUZA a ajuns in Constanta. Imediat vamesii romani au trimis o patrula vamala care sa preia in arest vasul si sa-l escorteze pana in dana de arest. Dar, surpriza: la un control sumar al incarcaturii, s-a constat ca in cala petrolierului cu cherestea, se afla baxuri nenumarate cu viori. Imediat s-a dat ordin ca macaraua de serviciu BELEPHORON 4S sa descarce toata marfa pe chei si vama sa confiste toata incarcatura.

Dupa 6 ore de lucru, pe cheiul numarul 14 se ridica un munte de baxuri cu viori. La numaratoarea intermediara au iesit aproximativ 26,4 milioane de viori. Totul s-ar fi terminat aici, daca Rumoare Petru, vamesul de serviciu, n-ar fi observat cateva discrepante intre mai multe din baxurile descarcate. La verificarea de rutina s-a descoperit ca baxurile suspecte contineau de fapt viode. Se stie ca viodele sunt viori de mana a doua, din tabla, nituite, cu doua gornite si care, pentru un ascultator neinitiat, pot fi confundate cu usurinta cu vioara standard. Dupa raportarea neconcordantelor, s-a procedat la verificari extinse care au dus la descoperirea a inca 14 baxuri cu piese de rezerva pentru viode. S-au inventariat piesele si materialele de rezerva si s-au gasit: 1,4 tone de tabla zincata de 4 decupata model vioda marimea 2 si 3, doi saci cu nituri, vaselina, cristale de 45, 14 goarne tipul cu striatii longitudinale si 40 de manuale de utilizare vioda in limba franceza. Expertul chemat pentru semnarea expertizei s-a pronuntat vehement ca cel putin jumatate din viode reprezinta de fapt prototipuri nereusite de prigorii. Vamesii n-au vrut sa accepte acest punct de vedere, pentru ca astfel valoarea marfii de pe vapor se multiplica de cel putin 10 ori si cazul trecea de la infractiuni marunte la caz penal regional. Alta jurisdictie, alta echipa de inspectori, alta incadrare si, astfel, toate sporurile, bonificatiile si drepturile se vor duce pe apa Sambetei. Asa ca vamesii l-au expediat pe expert sa studieze din nou caracteristicile prigoriilor si doar apoi sa se pronunte in scris. Spre nemultumirea lor, expertul se inapoie in doar 10 minute cu un volum gros cu titlul „Prigoria – trecut, prezent si viitor. Manual de lucru pentru iubitorii de sunet”. Expertul se posta in fata vamesilor, deschise manualul si incepu sa citeasca cu voce tare: „Prigoria. Definitie: instrument de scos sunete cu frecventa inalta, descendent din vioara standard si vioda cu percutie. Elementele principale ale prigoriei sunt: carcasa de plastic slefuit, banda de magnetofon trecuta prin capul de redare, cutia de rezonanta in forma de vioara, cu loc pentru sprijinit degetul, pamatuf de par de porc montat la capatul gatului arcuit, pentru evitarea coliziunii sonore cu capul colegului din orchestra situat in fata utilizatorului curent. Ca element particular, se poate semnala un cuc artificial de mici dimensiuni, montat in cutia de rezonanta si care e activat cu un snur trecut prin partea inferioara a prigoriei, actionat cu pedala si care este destinat efectelor sonore de ritm, tact si mici piuituri inerente oricarui dispozitiv mecanic”. Aici expertul se opri si declara rituos: „Dupa cum vedeti, viodele voastre au corp de vioara, au loc de sprijinit degetul si pamatuf. Pamatuful este din burete si nu au sistemul sonor cu banda de magnetofon, pentru ca se pare ca vor fi folosite toate ca recuzita de concert. Pe Youtube au aparut in ultimul timp concerte de prigorii, care sunt de fapt viode degenerate. Sunetele sunt din concerte vechi de vioara, condimentate cu sunete sterile de viode iar prigoriile din filmele video de fapt sunt complet mute. Este un fenomen semnalat de specialisti de cel putin jumatate de an”. Dupa aceasta demonstratie de inalta competenta, vamesii ramasera tacuti, incruntati si isi dadura seama cu ciuda ca nu vor mai pupa ei sporuri, bonificatii si alte stimulente pe marfa asta din baxuri.

Asa cum stateau ei acolo buluc, aparu langa ei capitanul vasului care merse tinta la seful vamesilor si spuse tare: „Se pare ca marfa, vaporul si persoana mea nu trebuiau sa fie aici. Am primit un sms de la conducerea noastra care mi-a spus ca e regretabil ca am descarcat marfa, este un concert in lucru in Beirut si suntem asteptati pe scena in maxim 2 zile. Asa ca va rog sa incarcati la loc marfa pe vapor, sa anulati toate procesele verbale si sa imi platiti stationarea neprevazuta conform Directivelor UE”. Se apleca apoi la urechea sefului si spuse: „Va platesc eu sporurile, bonificatiile, stimulentele si drepturile de excelenta si puteti sa-l dati dracu’ pe expertul ala….”. Fata sefului vamesilor se lumina, apoi dadu comanda macaragiului de pe BELEPHORON 4S sa urgenteze treaba si sa termine incarcarea vaporului in maxim 2 ore. Apoi se intoarse spre expertul in prigorii si spuse: „Domnule expert, va multumim pentru expertiza. Pentru munca si deranjul dvs. aveti din partea noastra o plata regeasca”. Apoi facu semn unor subalterni care luara un sac cu nituri si il pusera pe umeri expertului. Seful vamesilor continua: „Din pacate nu va putem transporta cu masina institutiei pana acasa pentru ca avem portie foarte limitata la motorina, dar cred ca pana deseara ajungeti!!!”.

Reclame

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: